Connect with us

Samospráva

Vedenie mesta a poslanci vidia personálne zmeny na radnici odlišne

Published

on

Mestské zastupiteľstvo na svojom poslednom zasadaní, ktoré sa konalo vo štvrtok 1. októbra v knižnici, preberalo okrem iných dôležitých tém aj zmenu organizačnej štruktúry na radnici a s ňou súvisiace rušenie či zlučovanie pracovných miest. Úspora, ktorú mesto podľa prepočtu primátora dosiahne na mzdách, by sa mala pohybovať medzi 120 až 150 tisíc eur ročne. Viacerí poslanci vyjadrili negatívny postoj k zmenám, k tomu ako prebehli a zazneli aj obavy zo súčasného či budúceho fungovania úradu. Debata na túto tému trvala takmer 90 minút.

Podľa vyjadrených názorov je zmena nesystémová, referáty sú zlúčené nekoncepčne a úspora prostriedkov je len relatívna, pretože na odstupné budú musieť byť vynaložené nemalé prostriedky. Taktiež hrozia súdne spory so zamestnancami, ktorých radnica prepúšťa.IMG_2745_resize

„Zmena organizačnej štruktúry spočíva v zrušení trojstupňového a zavedení dvojstupňového riadenia. Zrušili sa 4 pozície vedúcich odborov a 14 pozícií vedúcich referátov. Bolo vytvorených 6 nových oddelení a kancelária vedenia mesta. Novovytvorené oddelenia riadia súčasní interní zamestnanci mesta až do doby ukončenia výberových konaní, najdlhšie na dobu 6 mesiacov. Niektoré výberové konania sa už chystajú a viem napríklad, že na vedúceho oddelenia ekonomiky je už zverejnená výzva… Som presvedčený, že táto zmena organizačnej štruktúry bola nevyhnutná, pretože jej cieľom je mať efektívnejší mestský úrad, rýchlejšie vybavovanie žiadostí. Dosť dôležité sú aj finančné prostriedky, čiže mzdové náklady, ktoré každoročne boli schvaľované na zamestnancov,“ povedal o reštrukturalizácii na úvod primátor Miloš Tamajka.

Z toho, čo si o personálnych zmenách myslia poslanci vyberáme niekoľko názorov.

„Ja nenachádzam na meste partnera vo veci preneseného výkonu štátnej správy ochrany prírody, pretože pracujem v tejto oblasti a v septembri som sa nemala na koho obrátiť. Navyše sa ku mne dostali správy o rozhodnutiach o výruboch, ktoré stratili platnosť. Mám tu žiadosť o výrub zo strany Lidla a keďže sa na meste nekonalo, Lidl požiadal mesto o odstúpenie žiadosti na úrad do Trnavy. Mám správu z pamiatkového úradu z Trnavy, odkiaľ volali na mestský úrad v Piešťanoch o tom, prečo sa nekoná, keďže žiadali o výrub stromu v areáli Základnej umeleckej školy, ktorý je pre deti nebezpečný. Telefonovali na úrad a na otázku dostali odpoveď na Stavebných službách – Bohužiaľ tu nikto nie je, ale po prvom októbri pôjdu dievčatá na školenie,“ reagovala ako prvá poslankyňa Eva Wernerová.

„Ja sa zamýšľam nad tým, čo povedala kolegyňa Wernerová, že ste sa zbavili človeka, ktorý mal kompetenciu a vykonával niektoré aktivity. V súčasnosti tam teda takéhoto človeka nemáme a my budeme investovať peniaze a to mi príde byť dosť kontraproduktívne a nie celkom uvážené. Tým nechcem povedať, že by sa ľudia nemali vzdelávať, ale uniká mi pointa. V konečnom dôsledku je to vaše rozhodnutie, ale myslím, že nesprávne,“ prezentoval svoj názor poslanec Jozef Malík.

IMG_2730_resize

„Chcem upozorniť na niekoľko dôležitých momentov. Samotné ovzdušie v oblasti životného prostredia je tak zložitý odbor, že potrebuje nesmierne fundovaného človeka. Takisto zeleň, odpady, to sú samostatné kapitoly. Človek, ktorý robil odpady, nie je možné, aby popri tom robil ovzdušie na vysoko odbornej úrovni. Teda, ak to chceme odborne v meste. Nad týmto by som sa naozaj zamyslel,“ povedal poslanec Peter Jančovič a dodal, keď má životné prostredie spadať pod stavebný úrad, vraciame sa tým späť o 20 – 30 rokov.

„Nespochybňujem, že bolo potrebné zoptimalizovať chod úradu, ale zaráža ma spôsob, akým ste to urobili a nie som si úplne istý, či všetko bolo v poriadku a či to bolo vôbec pripravené. Pán primátor ma niekoľko krát presviedčal, že všetko je v najlepšom poriadku, že viete čo robíte, všetko je top pripravené, tak ako má byť. Konkrétne ide o životné prostredie, kde som sa snažil dopátrať po pádoch konárov v parku, ktoré takmer zasiahli ľudí, ako sa realizovali výruby, ktoré boli povolené a pán primátor mi povedal meno zamestnanca, ktorý je za to zodpovedný. Prídem za tým zamestnancom a ten mi povie, že o ničom takom nepočul,“ vyjadril svoj názor Tomáš Hudcovič.

„Váž svoje kroky, pretože tvoje rozhodnutia by mali byť odobrované mestským zastupiteľstvom, pretože sme partneri a rozhodujúci partneri a mali sme byť informovaní vopred o finančných dopadoch. Ja nehovorím o organizačnej štruktúre, lebo to je tvoje absolutórium, ale ty si prijal záväzok s finančným dopadom na rozpočet mesta, ktorý nie je krytý,“ povedal poslanec Remo Cicutto.
„Konečne po mesiaci od zmeny organizačnej štruktúry sa dozvedáme nejaké cifry, teda, že by to malo byť 120 000. Zrejme vychádzate z toho, že je to asi 10 000 mesačne, teda 1000 na zamestnanca. Vzhľadom na to, že teraz máme 15 zamestnancov, ktorí odídu, tak to bude viac. Ja tu však nevidím relevantný dôkaz, že tie prostriedky reálne ušetrené budú, lebo je tu odstupné a určite aj nejaké súdne spory. A to vás na to upozorňujem, že my sme tu tiež na opačnej strane barikády a my vám ten rozpočet nemusíme schváliť. Uvedomte si, že vy narábate s verejnými prostriedkami, vy nenarábate so svojim, pán primátor. Takto si to nedovolí ani Váhostav,“ vyjadril sa Ján Jánošík.

„Už 2. septembra ste oznámili niektorým zamestnancom, že nemajú prístup k počítačom a nebude sa s nimi v budúcnosti počítať, takže je prekážka na strane zamestnávateľa. Nechápem, prečo ste tej odborovej organizácii dávali až o dva týždne na vedomie, s ktorými zamestnancami nepočítate, keď im ste to oznamovali už začiatkom septembra. Tieto naše diskusie a pochybnosti vyplývajú z nedostatočnej informovanosti a nikto z nás si nevie tú organizačnú štruktúru predstaviť a nevedia si to predstaviť ani tí zamestnanci, ktorí na úrade zostávajú,“ zhodnotila zmenu štruktúry pani poslankyňa Iveta Babičová.

„Nezakrývajme si oči. Malé deti to robia tak, že keď si zakryjú oči tak sa tvária, že tam nie sú. Ten úrad dnes už celom normálne nefunguje, veď si to priznajte. Vy máte problém, aby sa urobil rozpočet na budúci rok a bude s tým problém. Jednak preto, že mnohí poslanci majú predstavy o tom, čo všetko tam má byť a to by bol problém aj pri fungujúcom úrade a ten úrad dnes nefunguje. A moja posledná otázka je, ak to nejakým spôsobom organizačne a ekonomicky zlyhá, niekto za to musí byť zodpovedný. Ja sa pýtam, že ak tento experiment zlyhá, lebo to je experiment, kto za to z vás štyroch zoberie zodpovednosť,“ zisťoval poslanec Jozef Beňačka.

IMG_2789_resize

„Mnohí sme rozprávali o tom, že dúfame, že sa nestratili nejakí kľúčoví odborníci a treba povedať, že vďaka zmenám v organizačnej štruktúre sme ako mesto prišli o niektorých kľúčových odborníkov. Rozpočet mesta je nejakých 16 – 18 miliónov eur, čiže asi 500 000 000 korún a pripraviť takýto rozpočet v oblasti verejných financií, pre niekoho, kto s tým nemá skúsenosti, tak to je veľká odvaha. Rozpočet, to by určite nemalo byť len kopírovanie položiek z jedného roku do druhého. Mám taký dojem, že za toto obdobie sa neurobilo nič konštruktívne pre našich ľudí,“ zhodnotil chod mesta poslanec Andrej Klapica.

-lt-

Novinky

Samosprávam chýbajú peniaze, Piešťany zastavujú niektoré investičné akcie

Published

on

By

Mesto Piešťany počíta s výpadkom príjmu z podielových daní vo výške 2,78 mil. eur, Trnavský samosprávny kraj môže prísť o 29,5 mil. eur. Súvisí to s poklesom slovenskej ekonomiky kvôli pandémii ochorenia Covid-19.

Aktuálna prognóza Inštitútu finančnej politiky pri ministerstve financií hovorí, že daňové a odvodové príjmy budú v tomto roku nižšie o 3,1 mld. eur oproti predchádzajúcim predpokladom. Hlavným dôvodom je očakávaný prepad ekonomiky a s ním súvisiaci nárast nezamestnanosti.

Podľa primátora Petra Jančoviča to pre Piešťany znamená výpadok z príjmu z podielových daní vo výške 2,78 mil. eur. O ďalšie finančné prostriedky príde radnica pri výbere poplatku za ubytovanie.

Od polovice marca a počas celého apríla boli všetky tunajšie hotely prázdne. Ak by sa to v máji nezmenilo, pôjde o výpadok presahujúci 230-tisíc eur. Rovnako nemôže radnica počítať ani s dividendami zo Slovenských liečebných kúpeľov Piešťany.

„Tieto čísla treba brať s rezervou, sú to hrubé prepočty. Budeme informovať, ak nastanú zmeny,“ avizoval primátor.

Čerpanie schválených úverov radnica pozastavila a s bankami vyrokovala aj odklad splátok istiny. „Ušetríme tým tento rok 600-tisíc eur, ktoré samozrejme budeme musieť v budúcnosti splatiť,“ dodal P. Jančovič.

Mesto už oznámilo zníženie intenzity kosenia aj vývozu uličných smetných košov. Pozastavuje poskytovanie dotácií z mestského rozpočtu a zamestnanci nemôžu tento rok počítať s odmenami.

Šetriť chce aj na investíciách. Mestský rozpočet na tento rok počítal s revitalizáciou potoku Dubová v úseku medzi Priorom a Vodárenskou ulicou za 276-tisíc eur. Podľa primátora ide o jednu z investičných akcií, ktoré sa tento rok neuskutočnia, ale nebudú pozastavené tie, ktoré sú financované z grantových programov. Ide napríklad o Kolonádový most. „Lávka pri Krajinskom moste je havarijnom stave, takže patrí k investíciám, ktoré zrealizujeme,“ prisľúbil primátor.

Podľa informačného materiálu o dosahoch pandémie, ktorú predložil trnavský župan Jozef Viskupič na rokovanie krajských poslancov, najpesimistickejší scenár výpadku príjmov Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) počíta so sumou 29,5 mil. eur.

Župa preto plánuje prehodnotiť svoj rozpočet, zastavila poskytovanie dotácií, podobne ako piešťanská radnica obmedzuje investičné plány a odkladá splátky istiny.

Text a foto: Martin Palkovič

Continue Reading

Blogy

Blog Lucie Drábikovej: Jozef Viskupič sa stretol s primátormi a starostami okresu Piešťany

Published

on

V pondelok 12. februára 2018 sa v Mestskej knižnici v Piešťanoch uskutočnilo stretnutie predsedu Trnavskeho samosprávneho kraja Jozefa Viskupiča s primátormi a starostami okresu Piešťany. Stretnutie bolo pokračovaním sérií stretnutí s primátormi a starostami okresov TTSK, prvou výmenou skúseností, informácií a potrieb ako i možností spolupráce. Spolupráca s predstaviteľmi miest a obcí Trnavského samosprávneho kraja bola jednou z priorít kampane Jozefa Viskupiča. Viac ako štyri hodiny trvajúce pracovné stretnutie prinieslo množstvo informácií a podnetov jednak zo strany predstaviteľov župy, ale aj z podnetov primátorov a starostov.

Po tomto prvom, úvodnom stretnutí bude pokračovať spolupráca TTSK s mestami a obcami stretnutiami s jednotlivými primátormi a starsotami. Stretnutie zastrešil primátor Piešťan Miloš Tamajka, zúčastnili sa ho aj podpredsedovia kraja, vedúci kancelárie predsedu TTSK Peter Markovič, tiež pracovníci Oddelenia medzinárodných vzťahov, protokolu a komunikácie TTSK. 

Po príhovore župana Jozefa Viskupiča pokračovali vicežupani, ktorí predstavili oblasti svojej činnosti – József Berényi zodpovedá za vzdelávanie a školstvo, dopravu a infraštruktúru. Marek Neštický za kultúru, občiansku spoločnosť, mládež a šport, transparentnosť a otvorenosť župného úradu. Pavol Kalman za oblasť zdravotnej starostlivosti, regionálneho rozvoja, cestovného ruchu a životného prostredia a Roman Sova za oblasti hospodárenia, financií a sociálne služby.

Otvorenosť k spolupráci, komunikácia a jasné rozdelenie kompetencií považujem za dôležitý krok k zlepšeniu mnohých oblastí v kraji. V ďalšej časti predstavili primátorka Vrbového a starostky a starostovia obcí okresu jednotlivé mestá a obce, aktuálne výzvy, problémy a priority. TTSK si nesie ako svoje dedičstvo dlhy a množstvo nedoriešených problémov. Medzi kritické problémy boli v diskusii označené cesty, osobitne cesta na Havran, Krajinský most, chýbajúca kanalizácia vo viacerých obciach. Viacerí primátori a starostovia hovorili aj o svojich plánoch kandidovať či nekandidovať v komunálnych voľbách na jeseň tohto roku.

Pre mňa ako župnú poslankyňu obohacujúce stretnutie prinieslo mnoho informácií o výzvach a prioritách a možnostiach spolupráce v regióne. Rezonovali témy infraštruktúry, ciest, cyklotrás, kanalizácie, chýbajúce zariadenia sociálnej starostlivosti napriek tomu, že sme najstarším okresom v TTSK, neefektívnosť autobusovej dopravy, čerpanie eurofondov.

Stretnutie uzatvorili primátor Piešťan a predseda TTSK, ktorí v tlačovom brífingu zosumarizovali priebeh stretnutia a priblížili ďalšie kroky. Na pohľad vábivé a chutné občerstvenie na stretnutie pripravili žiaci Hotelovej akadémie v Piešťanoch.

Lucia Drábiková

Continue Reading

Blogy

Prvé zasadnutie TTSK 2017 aj o nepredaji majetku a spolufinancovaní projektov

Published

on

By

V stredu 8. februára, tradične o 13-tej hodine sa v Trnave uskutoční prvé zasadnutie zastupiteľstva Trnavského samosprávneho kraja v roku 2017. Po správe hlavnej kontrolórky bude vyhodnotené ďalšie kolo obchodných verejných súťaží, nasledovať budú návrhy nájmov a zmeny v podávaných projektoch pre žiadosti o európske fondy. V závere prídu na rad informácie o zmenách rozpočtu a daňových príjmoch, ako aj realizovaných projektoch. Odznie aj informácia o vyhlásení Roku Jozefa Miloslava Hurbana, kde pri tejto príležitosti môžu byť ocenené aj osobnosti z nášho mesta.

Ďalšie kolo obchodnej verejnej súťaže, v ktorej najviac ponúkaných nehnuteľností je práve v Piešťanoch, neprinieslo žiadnu ponuku, ktorá by bola akceptovateľná, takže ani jeden z piatich ponúknutých piešťanských objektov nebude odpredaný. Všetky prechádzajú do ďalšieho kola.

6. októbra 2016 bol slávnostne vyhlásený Rok Jozefa Miloslava Hurbana pri príležitosti 200-tého výročia od jeho narodenia. Pri tejto príležitosti budú udeľované aj Pamätné medaile predsedu TTSK.  Návrhy na ocenenia bude možné posielať, po schválení zmeny VZN, v priebehu tohto roku.

Do bloku informácií bola 7.2.2017 doplnená aj informácia o činnosti a podpore z nadácie dar ako aj informácia o spolupráci TTSK s ADELI Medical Centrom v Piešťanoch, kde sa na tento rok plánuje s podporou 16 485 EUR pre 21 žiadateľov.

Celý program:

1. Kontrola plnenia uznesení z 21. riadneho zasadnutia Zastupiteľstva Trnavského samosprávneho kraja
2. Správa o činnosti Útvaru hlavného kontrolóra TTSK za obdobie január 2016 – december 2016
3. Plán činnosti Útvaru hlavného kontrolóra TTSK na obdobie apríl 2017 – september 2017
4. Predaj prebytočného nehnuteľného majetku na základe 26. kola obchodnej verejnej sútaže
5. Návrh na prevod vlastníctva nehnuteľného majetku na základe obchodnej verejnej sútaže a návrh podmienok 27. kola obchodnej verejnej sútaže
6. Návrh na vyhlásenie verejnej obchodnej sútaže na prenájom Letiska Štefana Baniča Boleráz
7. Návrh na vyhlásenie verejnej obchodnej sútaže na prenájom súboru objektov bývalej ZSŠ PaP vo Voderadoch
8. Návrh na zrušenie uznesenia č. 245/2015/14 zo dňa 25.11.2015 o predaji nehnuteľnosti v k.ú. Jelka
9. Návrh na zmenu uznesenia č. 310/2016/18 zo dňa 20. júla 2016, ktorou sa mení výška spolufinancovania projektu Strednej odbornej školy automobilovej, Coburgova 7859/39, Trnava – „Cezhraničná spolupráca ako nástroj prípravy absolventov odborných škôl pre automobilový priemysel“ v rámci programu Interreg V-A Slovenská republika – Česká republika
10. Návrh na spolufinancovanie projektu „Plán udržatelnej mobility Trnavského samosprávneho kraja“
11. Návrh na schválenie dohody: „Dohoda o spolupráci partnerov na projekte v rámci programu Interreg V-A Slovenská republika – Rakúsko“ a návrh na spolufinancovanie projektu „Udržateľné využívanie regionálnych zdrojov“ – NAREG v rámci programu Interreg V-A Slovenská republika – Rakúsko
12. Návrh na schválenie medzinárodnej dohody o spolupráci partnerov na projekte „Poklady Strednej Európy“ v rámci programu Interreg V-A Slovenská republika – Rakúsko
13. Návrh na spolufinancovanie projektu „Posilnenie biodiverzity a ekologickej siete na území rieky Moravy prostredníctvom manažmentu biotopov a environmentálnej výchovy (zvyšovania povedomia) v eko-centrách“ (3E–MoravaNature) a schválenie Dohody o spolupráci medzi Hlavným prijímatelom a partnermi projektu v rámci programu spolupráce Interreg V-A Slovenská republika – Rakúsko
14. Návrh na spolufinancovanie projektu „Connecting Regions SK-AT“ (ConnReg SK-AT) a návrh na schválenie Dohody o spolupráci medzi Hlavným prijímatelom a partnermi projektu v rámci programu Interreg V-A Slovenská republika – Rakúsko
15. Návrh na zriadenie Výboru pre audit
16. Dodatok č. 6 k Všeobecne záväznému nariadeniu Trnavského samosprávneho kraja č. 13/2007 o spôsobe udeľovania ocenení Trnavského samosprávneho kraja
17. Informácie
a) Informácia o úprave rozpočtu Trnavského samosprávneho kraja na rok 2016 č. 4/2016
b) Informácia o úprave rozpočtu Trnavského samosprávneho kraja na rok 2016 č. 5/2016
c) Informácia o daňových príjmoch TTSK za január – december 2016
d) Informácia – Program hospodárskeho rozvoja a sociálneho rozvoja Trnavského samosprávneho kraja 2016 – 2020 – posudzovanie vplyvov na životné prostredie (SEA)
e) Informácia o upustení od tretej opakovanej dobrovoľnej dražby (4. kolo) v konkurznom konaní úpadcu Realitný fond Hniezdne, s.r.o. (stavba Hotel Branč v Senici) vyhlásenej na deň 09.01.2017
f) Informácia o projektových zámeroch a projektoch OvZP TTSK a Úradu TTSK ku dňu 31.12.2016 programového obdobia 2007-2013
g) Informácia o projektových zámeroch a projektoch OvZP TTSK a Úradu TTSK ku dňu 31.12.2016 programového obdobia 2014-2020
h) Informácia – Národné matičné slávnosti 2017 v Trnave
i) Informácia – Odpočet aktivít Roka Jozefa Miloslava Hurbana v Trnavskom samosprávnom kraji
j) Informácia – významné spoločenské podujatia za obdobie od decembra 2016 do februára 2017
k) Informácia o činnosti, príjmoch a poskytnutej pomoci NADÁCIE DAR v roku 2016
l) Informácie odboru sociálnej pomoci:
1. Informácia – Charitatívne aktivity TTSK realizované v oblasti sociálnej pomoci v roku 2016
2. Informácia o spolupráci medzi Trnavským samosprávnym krajom a Neurorehabilitacným centrom v Šoproni v Maďarsku
3. Informácia o spolupráci medzi Trnavským samosprávnym krajom a Adeli Medical Centrom v Pieštanoch
4. Informácia o činnosti Krízového strediska v Trnave
5. Informácia o konferenciách podporených Trnavským samosprávnym krajom
m) Ústne informácie predsedu TTSK
18. Rôzne
19. Interpelácie

Ak by ktokoľvek mal záujem získať bližšie informácie k týmto bodom,  tak som k dispozícii na jozef.drahovsky@seznam.cz, alebo 0904 975 140.

-Jozef Drahovský-, ilustr. foto: archív

Continue Reading

Reklama

Populárne články