Connect with us

Samospráva

Teplická po Radlinského by mala byť hotová do piatich týždňov

Published

on

Od začiatku rekonštrukčných prác na Teplickej ulici v Piešťanoch uplynuli dva mesiace. Stavenisko bolo odovzdané 30. júla a po dvoch mesiacoch sa prvé dve etapy rekonštrukcie blížia ku koncu. Podnikatelia, ktorých prevádzok sa aktuálne práce dotkli, hovoria o absolútne nezvládnutej akcii, pracovníci mestského úradu hovoria, že všetko ide podľa harmonogramu aj keď s problémami a zástupca spoločnosti realizujúcej rekonštrukciu hovorí o tom, že chceli byť hotoví skôr, ale vyskytli sa nepredvídané okolnosti.

[singlepic id=4829 w=320 h=240 float=left]Ferdinad Macuška, majiteľ spoločnosti ATec, ktorá má na Teplickej ulici predajňu s výpočtovou technikou, odhaduje pokles tržieb počas rekonštrukcie o polovicu. Sťažoval sa najmä na to, že po vybratí starých vrstiev vozovky až po zeminu, nebol zabezpečený prístup do prevádzok, napríklad pomocou drevených lávok. „Máme problém s dovozom tovaru, problém s parkovaním, zákazníci sa k nám nemajú ako dostať. Nie je tu po odstránení starého pouličného osvetlenia zabezpečené žiadne náhradné. Viete si predstaviť, aký problém majú starší ľudia, ktorí tu bývajú, dostať sa v noci domov cez túto jamu. Podľa mňa je to absolútne nepremyslená akcia. Áno, rekonštrukcia tejto ulice je potrebná, ale dalo sa to realizovať aj inak a svižnejšie. Čo ak by sa to rozdelilo na kratšie úseky, pracovalo sa aj cez víkendy či v noci, bolo by si treba zobrať príklad zo zahraničia,“ hovorí Ferdinand Macuška. Podobné problémy prežívala aj Ivona Majerníková, ktorá prevádzkuje na Teplickej ulici predajňu rýb a lahôdok. Nelenila však a s manželovou pomocou si zabezpečila dielce z lešenia, po ktorých sa aspoň ako tak dalo dostať cez rozbahnený povrch rekonštruovanej cesty. Túto lávku využívali aj zákazníci okolitých predajní, či servisu televízorov.

[singlepic id=4822 w=320 h=240 float=right]Na názor podnikateľov z Teplickej ulice, že rekonštrukcia ide veľmi pomaly a ide o absolútne nepremyslenú akciu reagoval vedúci referátu majetku mesta Ing. Igor Kováč: „Realizácia rekonštrukcie cesty postupuje v súlade s harmonogramom. Nejedná sa o nezvládnutú akciu.“ Zároveň však pracovníci referátu majetku mesta priznávajú problémy s výškou uloženia inžinierskych sietí na Teplicekej. Za spoločnosť STRABAG, ktorá je subdodávateľom stavby, vysvetľoval situáciu vedúci prevádzkovej jednotky Marián Magula: „Veľký problém sme mali s jestvujúcimi inžinierskymi sieťami, čiže veci sa nevyvíjali tak ako sme plánovali. Pri odkopoch sa prišlo na to, že položené inžinierske siete sú veľmi vysoko, a preto sa musel upravovať kompletne celý projekt, pretože niektoré vychádzali až do konštrukcie. Neexituje, aby sme znižovali všetky tieto siete, na to nie sú peniaze, to by musel platiť mestský úrad. Týmto pádom vznikli dosť veľké časové prestoje. Toto [singlepic id=4824 w=320 h=240 float=left]bol ten obrovský zádrhel. Toto nikto nepredpokladal.“ Podľa ďalšieho vyjadrenia Mariána Magulu sa problém týkal telekomunikačných sietí, elektriky aj vody. V súčastnosti sa realizujú, vrámci druhej etapy rekonštrukcie ľavej strany Teplickej ulice od Ovocnej ulice po Rastislavovu, obrubníky a zámková dlažba. Dnes (1.10.) by sa mali uložiť aj podkladové asfaltové vrstvy. „V priebehu budúceho týždňa by mala byť kompletne uložená zámková dlažba v druhej etape a hneď potom otvárame tretiu etapu, čiže pravú stranu ulice od Bratislavskej po Rastislavovu,“ vysvetľuje Marián Magula. Súbežne s tými prácami sa finišuje aj na prvej etape od Bratislavskej ulice po Ovocnú, kde bol najväčší problém s výškovým napojením. Stavbári by chceli byť zhruba do dvoch týždňov takmer hotoví s asfaltami a chodníkmi aj v prvej etape. „Zhruba v prvom novembrovom týždni by sme chceli ukončiť komplet všetky tri prvé etapy aj uložením obrusných vrstiev [singlepic id=4833 w=320 h=240 float=right]vozovky. Teraz, keď nám už sedia všetky výšky, by mali ísť práce pomerne rýchlo,“ dáva nádej zrýchlenie zástupca stavbárov, avšak zároveň upozorňuje, že všetko závisí aj od počasia. Marián Magula reagoval tiež na požiadavky podnikateľov, ktorí by chceli mať zabezpečené vstupy do svojich prevádzok: „Nie je to také jednoduché, stále sa kope, stále sa odkopáva. Ja rozumiem tým ľuďom, že sú niekedy rozhorčení, ale keď máme umožniť každému vjazd, tak iné by sa nič nerobilo a vôbec by práce nepokračovali dopredu. Pretože to jednoducho nejde, my odkopeme lôžko na 50 cm, a keď máme hneď za tým robiť opatrenia na vchody, tak nám neostáva priestor na normálne práce. A teraz znova ide sa tam nasypať kameň, všetko musíme kompletne odstrániť. Fyzicky si to neviem predstaviť. Samozrejme my sme im vychádzali v ústrety ako sa dá, ale nedá sa to tak, že odkopeme a hneď do 10 minút tam bola nejaká lávka pre peších.“

FAKTY O REKONŠTRUKCII TEPLICKEJ ULICE:

Finančné zabezpečenie – Kompletná rekonštrukcia Teplickej ulice bude stáť 2 178 000 eur.  Mesto sa na rekonštrukcii dohodlo so združením firiem HANT BA, Sates Morava a Cesty Nitra. Oprávnené náklady projektu zahŕňajú peniaze na komunikáciu (z časti), zeleň, osvetlenie, autobusové zastávky a chodníky spolu vo výške 1 544 066,82, EUR vrátane DPH. Z toho 95 % bude refundované zo zdrojov EÚ a 5 % spolufinancuje mesto Piešťany z vlastného rozpočtu. Neoprávnené náklady vo výške 634 040,44,- EUR vrátane DPH predstavujú výdavky na komunikáciu a financuje ich mesto tiež z vlastného rozpočtu. K oprávneným výdavkom projektu, ktoré schválilo ministerstvo taktiež patria výdavky na podporné aktivity projektu (externý manažment projektu, projektové a inžinierske práce, verejné obstarávanie služieb a tovarov) spolu vo výške 97 625,- EUR. Z toho 95 % refunduje EÚ a 5 % spolufinancuje mesto. Spolu by EÚ mala refundovať výdavky vo výške 1 559 607,22 EUR.

Predpokladaný čas realizácie rekonštrukcie – 10 mesiacov od 30. júla 2010, kedy bolo odovzdané stavenisko pre realizáciu 1. etapy výstavby.

Etapy rekonštrukcie

1 – Bratislavská – sídlisko „Pentagon“ (Ovocná) – ľavá strana v smere od stanice

2 – sídlisko „Pentagon“ (Ovocná) – Radlinského – ľavá strana

3 – Bratislavská – Radlinského – pravá strana

4 – položenie obrusnej vrstvy na celú šírku komunikácie Teplická ulica v úseku od Bratislavskej ulice po Radlinského ul.

5 – Radlinského – Kollárova

6 – Kollárová – Aupark

Autor: ht  Foto: hug(o)photo agency – Tomáš Hudcovič

[nggallery id=173]

Continue Reading

Novinky

Samosprávam chýbajú peniaze, Piešťany zastavujú niektoré investičné akcie

Published

on

By

Mesto Piešťany počíta s výpadkom príjmu z podielových daní vo výške 2,78 mil. eur, Trnavský samosprávny kraj môže prísť o 29,5 mil. eur. Súvisí to s poklesom slovenskej ekonomiky kvôli pandémii ochorenia Covid-19.

Aktuálna prognóza Inštitútu finančnej politiky pri ministerstve financií hovorí, že daňové a odvodové príjmy budú v tomto roku nižšie o 3,1 mld. eur oproti predchádzajúcim predpokladom. Hlavným dôvodom je očakávaný prepad ekonomiky a s ním súvisiaci nárast nezamestnanosti.

Podľa primátora Petra Jančoviča to pre Piešťany znamená výpadok z príjmu z podielových daní vo výške 2,78 mil. eur. O ďalšie finančné prostriedky príde radnica pri výbere poplatku za ubytovanie.

Od polovice marca a počas celého apríla boli všetky tunajšie hotely prázdne. Ak by sa to v máji nezmenilo, pôjde o výpadok presahujúci 230-tisíc eur. Rovnako nemôže radnica počítať ani s dividendami zo Slovenských liečebných kúpeľov Piešťany.

„Tieto čísla treba brať s rezervou, sú to hrubé prepočty. Budeme informovať, ak nastanú zmeny,“ avizoval primátor.

Čerpanie schválených úverov radnica pozastavila a s bankami vyrokovala aj odklad splátok istiny. „Ušetríme tým tento rok 600-tisíc eur, ktoré samozrejme budeme musieť v budúcnosti splatiť,“ dodal P. Jančovič.

Mesto už oznámilo zníženie intenzity kosenia aj vývozu uličných smetných košov. Pozastavuje poskytovanie dotácií z mestského rozpočtu a zamestnanci nemôžu tento rok počítať s odmenami.

Šetriť chce aj na investíciách. Mestský rozpočet na tento rok počítal s revitalizáciou potoku Dubová v úseku medzi Priorom a Vodárenskou ulicou za 276-tisíc eur. Podľa primátora ide o jednu z investičných akcií, ktoré sa tento rok neuskutočnia, ale nebudú pozastavené tie, ktoré sú financované z grantových programov. Ide napríklad o Kolonádový most. „Lávka pri Krajinskom moste je havarijnom stave, takže patrí k investíciám, ktoré zrealizujeme,“ prisľúbil primátor.

Podľa informačného materiálu o dosahoch pandémie, ktorú predložil trnavský župan Jozef Viskupič na rokovanie krajských poslancov, najpesimistickejší scenár výpadku príjmov Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) počíta so sumou 29,5 mil. eur.

Župa preto plánuje prehodnotiť svoj rozpočet, zastavila poskytovanie dotácií, podobne ako piešťanská radnica obmedzuje investičné plány a odkladá splátky istiny.

Text a foto: Martin Palkovič

Continue Reading

Blogy

Blog Lucie Drábikovej: Jozef Viskupič sa stretol s primátormi a starostami okresu Piešťany

Published

on

V pondelok 12. februára 2018 sa v Mestskej knižnici v Piešťanoch uskutočnilo stretnutie predsedu Trnavskeho samosprávneho kraja Jozefa Viskupiča s primátormi a starostami okresu Piešťany. Stretnutie bolo pokračovaním sérií stretnutí s primátormi a starostami okresov TTSK, prvou výmenou skúseností, informácií a potrieb ako i možností spolupráce. Spolupráca s predstaviteľmi miest a obcí Trnavského samosprávneho kraja bola jednou z priorít kampane Jozefa Viskupiča. Viac ako štyri hodiny trvajúce pracovné stretnutie prinieslo množstvo informácií a podnetov jednak zo strany predstaviteľov župy, ale aj z podnetov primátorov a starostov.

Po tomto prvom, úvodnom stretnutí bude pokračovať spolupráca TTSK s mestami a obcami stretnutiami s jednotlivými primátormi a starsotami. Stretnutie zastrešil primátor Piešťan Miloš Tamajka, zúčastnili sa ho aj podpredsedovia kraja, vedúci kancelárie predsedu TTSK Peter Markovič, tiež pracovníci Oddelenia medzinárodných vzťahov, protokolu a komunikácie TTSK. 

Po príhovore župana Jozefa Viskupiča pokračovali vicežupani, ktorí predstavili oblasti svojej činnosti – József Berényi zodpovedá za vzdelávanie a školstvo, dopravu a infraštruktúru. Marek Neštický za kultúru, občiansku spoločnosť, mládež a šport, transparentnosť a otvorenosť župného úradu. Pavol Kalman za oblasť zdravotnej starostlivosti, regionálneho rozvoja, cestovného ruchu a životného prostredia a Roman Sova za oblasti hospodárenia, financií a sociálne služby.

Otvorenosť k spolupráci, komunikácia a jasné rozdelenie kompetencií považujem za dôležitý krok k zlepšeniu mnohých oblastí v kraji. V ďalšej časti predstavili primátorka Vrbového a starostky a starostovia obcí okresu jednotlivé mestá a obce, aktuálne výzvy, problémy a priority. TTSK si nesie ako svoje dedičstvo dlhy a množstvo nedoriešených problémov. Medzi kritické problémy boli v diskusii označené cesty, osobitne cesta na Havran, Krajinský most, chýbajúca kanalizácia vo viacerých obciach. Viacerí primátori a starostovia hovorili aj o svojich plánoch kandidovať či nekandidovať v komunálnych voľbách na jeseň tohto roku.

Pre mňa ako župnú poslankyňu obohacujúce stretnutie prinieslo mnoho informácií o výzvach a prioritách a možnostiach spolupráce v regióne. Rezonovali témy infraštruktúry, ciest, cyklotrás, kanalizácie, chýbajúce zariadenia sociálnej starostlivosti napriek tomu, že sme najstarším okresom v TTSK, neefektívnosť autobusovej dopravy, čerpanie eurofondov.

Stretnutie uzatvorili primátor Piešťan a predseda TTSK, ktorí v tlačovom brífingu zosumarizovali priebeh stretnutia a priblížili ďalšie kroky. Na pohľad vábivé a chutné občerstvenie na stretnutie pripravili žiaci Hotelovej akadémie v Piešťanoch.

Lucia Drábiková

Continue Reading

Blogy

Prvé zasadnutie TTSK 2017 aj o nepredaji majetku a spolufinancovaní projektov

Published

on

By

V stredu 8. februára, tradične o 13-tej hodine sa v Trnave uskutoční prvé zasadnutie zastupiteľstva Trnavského samosprávneho kraja v roku 2017. Po správe hlavnej kontrolórky bude vyhodnotené ďalšie kolo obchodných verejných súťaží, nasledovať budú návrhy nájmov a zmeny v podávaných projektoch pre žiadosti o európske fondy. V závere prídu na rad informácie o zmenách rozpočtu a daňových príjmoch, ako aj realizovaných projektoch. Odznie aj informácia o vyhlásení Roku Jozefa Miloslava Hurbana, kde pri tejto príležitosti môžu byť ocenené aj osobnosti z nášho mesta.

Ďalšie kolo obchodnej verejnej súťaže, v ktorej najviac ponúkaných nehnuteľností je práve v Piešťanoch, neprinieslo žiadnu ponuku, ktorá by bola akceptovateľná, takže ani jeden z piatich ponúknutých piešťanských objektov nebude odpredaný. Všetky prechádzajú do ďalšieho kola.

6. októbra 2016 bol slávnostne vyhlásený Rok Jozefa Miloslava Hurbana pri príležitosti 200-tého výročia od jeho narodenia. Pri tejto príležitosti budú udeľované aj Pamätné medaile predsedu TTSK.  Návrhy na ocenenia bude možné posielať, po schválení zmeny VZN, v priebehu tohto roku.

Do bloku informácií bola 7.2.2017 doplnená aj informácia o činnosti a podpore z nadácie dar ako aj informácia o spolupráci TTSK s ADELI Medical Centrom v Piešťanoch, kde sa na tento rok plánuje s podporou 16 485 EUR pre 21 žiadateľov.

Celý program:

1. Kontrola plnenia uznesení z 21. riadneho zasadnutia Zastupiteľstva Trnavského samosprávneho kraja
2. Správa o činnosti Útvaru hlavného kontrolóra TTSK za obdobie január 2016 – december 2016
3. Plán činnosti Útvaru hlavného kontrolóra TTSK na obdobie apríl 2017 – september 2017
4. Predaj prebytočného nehnuteľného majetku na základe 26. kola obchodnej verejnej sútaže
5. Návrh na prevod vlastníctva nehnuteľného majetku na základe obchodnej verejnej sútaže a návrh podmienok 27. kola obchodnej verejnej sútaže
6. Návrh na vyhlásenie verejnej obchodnej sútaže na prenájom Letiska Štefana Baniča Boleráz
7. Návrh na vyhlásenie verejnej obchodnej sútaže na prenájom súboru objektov bývalej ZSŠ PaP vo Voderadoch
8. Návrh na zrušenie uznesenia č. 245/2015/14 zo dňa 25.11.2015 o predaji nehnuteľnosti v k.ú. Jelka
9. Návrh na zmenu uznesenia č. 310/2016/18 zo dňa 20. júla 2016, ktorou sa mení výška spolufinancovania projektu Strednej odbornej školy automobilovej, Coburgova 7859/39, Trnava – „Cezhraničná spolupráca ako nástroj prípravy absolventov odborných škôl pre automobilový priemysel“ v rámci programu Interreg V-A Slovenská republika – Česká republika
10. Návrh na spolufinancovanie projektu „Plán udržatelnej mobility Trnavského samosprávneho kraja“
11. Návrh na schválenie dohody: „Dohoda o spolupráci partnerov na projekte v rámci programu Interreg V-A Slovenská republika – Rakúsko“ a návrh na spolufinancovanie projektu „Udržateľné využívanie regionálnych zdrojov“ – NAREG v rámci programu Interreg V-A Slovenská republika – Rakúsko
12. Návrh na schválenie medzinárodnej dohody o spolupráci partnerov na projekte „Poklady Strednej Európy“ v rámci programu Interreg V-A Slovenská republika – Rakúsko
13. Návrh na spolufinancovanie projektu „Posilnenie biodiverzity a ekologickej siete na území rieky Moravy prostredníctvom manažmentu biotopov a environmentálnej výchovy (zvyšovania povedomia) v eko-centrách“ (3E–MoravaNature) a schválenie Dohody o spolupráci medzi Hlavným prijímatelom a partnermi projektu v rámci programu spolupráce Interreg V-A Slovenská republika – Rakúsko
14. Návrh na spolufinancovanie projektu „Connecting Regions SK-AT“ (ConnReg SK-AT) a návrh na schválenie Dohody o spolupráci medzi Hlavným prijímatelom a partnermi projektu v rámci programu Interreg V-A Slovenská republika – Rakúsko
15. Návrh na zriadenie Výboru pre audit
16. Dodatok č. 6 k Všeobecne záväznému nariadeniu Trnavského samosprávneho kraja č. 13/2007 o spôsobe udeľovania ocenení Trnavského samosprávneho kraja
17. Informácie
a) Informácia o úprave rozpočtu Trnavského samosprávneho kraja na rok 2016 č. 4/2016
b) Informácia o úprave rozpočtu Trnavského samosprávneho kraja na rok 2016 č. 5/2016
c) Informácia o daňových príjmoch TTSK za január – december 2016
d) Informácia – Program hospodárskeho rozvoja a sociálneho rozvoja Trnavského samosprávneho kraja 2016 – 2020 – posudzovanie vplyvov na životné prostredie (SEA)
e) Informácia o upustení od tretej opakovanej dobrovoľnej dražby (4. kolo) v konkurznom konaní úpadcu Realitný fond Hniezdne, s.r.o. (stavba Hotel Branč v Senici) vyhlásenej na deň 09.01.2017
f) Informácia o projektových zámeroch a projektoch OvZP TTSK a Úradu TTSK ku dňu 31.12.2016 programového obdobia 2007-2013
g) Informácia o projektových zámeroch a projektoch OvZP TTSK a Úradu TTSK ku dňu 31.12.2016 programového obdobia 2014-2020
h) Informácia – Národné matičné slávnosti 2017 v Trnave
i) Informácia – Odpočet aktivít Roka Jozefa Miloslava Hurbana v Trnavskom samosprávnom kraji
j) Informácia – významné spoločenské podujatia za obdobie od decembra 2016 do februára 2017
k) Informácia o činnosti, príjmoch a poskytnutej pomoci NADÁCIE DAR v roku 2016
l) Informácie odboru sociálnej pomoci:
1. Informácia – Charitatívne aktivity TTSK realizované v oblasti sociálnej pomoci v roku 2016
2. Informácia o spolupráci medzi Trnavským samosprávnym krajom a Neurorehabilitacným centrom v Šoproni v Maďarsku
3. Informácia o spolupráci medzi Trnavským samosprávnym krajom a Adeli Medical Centrom v Pieštanoch
4. Informácia o činnosti Krízového strediska v Trnave
5. Informácia o konferenciách podporených Trnavským samosprávnym krajom
m) Ústne informácie predsedu TTSK
18. Rôzne
19. Interpelácie

Ak by ktokoľvek mal záujem získať bližšie informácie k týmto bodom,  tak som k dispozícii na jozef.drahovsky@seznam.cz, alebo 0904 975 140.

-Jozef Drahovský-, ilustr. foto: archív

Continue Reading

Reklama

Populárne články