Župa zverejnila plán organizácie hromadnej dopravy, v ktorej s náhradným premostením nepočíta. Avizovala však zámer posunúť realizáciu opravy Krajinského mosta na letné prázdniny, čím chce cestujúcu verejnosť zaťažiť čo najmenej.

autobusova stanica

Podľa stanoviska Odboru dopravnej politiky Úradu Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) sú júl a august mesiace s najmenším pohybom cestujúcich detí a študentov: „Predpokladom je, že značná časť obyvateľstva z okolitých obcí bude v letných mesiacoch využívať na prepravu bicykel.“

Prímestská autobusová doprava bude mať zastávku pred kruhovým objazdom na križovatke Krajinskej a Nitrianskej. Cestujúci by potom mali prejsť po lávke pre peších, ktorá nebude stavebnými prácami nijako zasiahnutá. Na druhej strane zriadia dočasnú zastávku hneď v križovatke pri vstupe na most. Slúžiť má cestujúcim smerom na Topoľčany aj na Hlohovec.

„Cestujúcim budú v tomto prechodnom období vydané dva cestovné lístky na každú časť trasy zvlášť v zmysle platného výmeru cestovného TTSK č. 1/2011, nakoľko musia strpieť absolvovanie časti úseku pešo cez lávku na Krajinskom moste,“ píše sa v stanovisku kraja.

To by mohlo znamenať, že cestovné o niečo zdraže. Obyvateľ Ratnoviec, ktorý sa domov vracia z piešťanskej autobusovej stanice, aktuálne platí za jednosmernú cestu 60 centov. Po novom sa však táto vzdialenosť rozdelí na dve tarifné vzdialenosti do 4 km. Každá z nich stojí podľa výmeru cestovného 55 centov. Tento cestujúci by mal teda počas opravy Krajinského mosta zaplatiť 1,10 eura.

„V súčasnosti je predmetom riešenia nájsť technický spôsob vedúci k realizácii vydávania cestovných lístkov tak, aby bola dodržaná legislatíva, a aby v prímestských spojoch v kompetencii Trnavského samosprávneho kraja nedošlo k navýšeniu cestovného vydaním dvoch cestovných lístkov,“ uviedol hovorca TTSK Patrik Velšic.

Dodal, že kraj na svojej stránke zverejnil základné informácie súvisiace s plánovanou organizáciou prímestskej autobusovej dopravy počas rekonštrukcie mosta, aby nevznikali obavy, že cestujúci zostanú bez riešenia prepravy.

„Výdaj dvoch lístkov vyplýva zo skutočnosti, že cestujúci použije na cestu dva rozdielne autobusy (každý na opačnej strane Váhu), v ktorých mu bude vždy vydaný lístok, technicky je niekoľko možností ako situáciu riešiť. Tie sa teraz posudzujú, aby cestujúci zbytočne nepreplatil cestu, riešenie je už viac menej jasné, oficiálne ho musí schváliť VÚC a bude oznámené asi na ďalšom rokovaní o moste,“ informoval Juraj Kuzma, riaditeľ divízie dopravy SAD Trnava.

Text a ilustr. foto: Martin Palkovič

About

Redakcia:
Martin Palkovič – zodpovedný redaktor
redakcia@pnky.sk

Inzercia:
inzercia@pnky.sk
Cenník inzercie

Vydavateľ:
HPA, s.r.o .
Bodona 768/48
92101 Piešťany
Slovenská republika
IČO: 47 465 972