Connect with us

Novinky

Ako komunikujú ľudia z hotelov a reštaurácií so zákazníkmi?

Published

on

V cestovnom ruchu sú rozhodujúce detaily. Stačí zlé slovo, nevhodne oblečený personál alebo nesprávne položené príbory na stole či neuprataná hotelová izba. To sú detaily, ktoré závisia od ľudí prvého kontaktu.


Predstavme si napríklad situáciu v reštaurácii. Zákazník si ide vyberať jedlo. Dostane do rúk ponuku jedál. Jeho prvá reakcia: „Čo mi odporúčate?“ „Pozrieť sa do jedálneho lístka,“ reaguje naštvaný čašník. Aj to je realita v slovenských hoteloch a reštauráciách. Hosť sa chce najesť a nevie si vybrať, čašník je nervózny, lebo zákazník sa ani nepozrel do jedálneho lístka. Kto má pravdu? Aký je korektný vzťah medzi hosťom a zákazníkom?

Kým dnes ľudia vojdú do reštaurácie, baru či hotela, preveria si ich cez internet. Ak má podnik zlé recenzie, idú inam. Veľká časť negatívnych recenzií sa dotýka komunikácie. „Čašník si nás nevšímal, keď prišiel, ani sa na nás nepozrel.“ „Dostali sme pivo hlboko pod čiaru. Čašník nám odvrkol, že to je v poriadku.“ „Recepčná na nás pri reklamácii hotelovej izby nakričala.“ Preto je dôležité, ako vaši ľudia komunikujú so zákazníkmi.

Výborné recenzie sú rozhodujúce

Dnes neutajíte nič, každú zlú skúsenosť píšu zákazníci na webové portály a sociálne siete. Preto je oveľa lepšie zaškoliť ľudí prvého kontaktu – recepčných, čašníkov, barmanov či chyžné, ale tiež marketérov aj manažment, aby vedeli správne zareagovať v konkrétnych situáciách.


Budujte kvalitné, otvorené a úprimné vzťahy so zákazníkmi a hostia sa k vám radi vrátia. Všetci sa starajú o to, aby sa zákazníci cítili spokojne. Pretože kvôli tomu chodia ľudia do hotelov a reštaurácií. Oddýchnuť si, vypnúť, dopriať si kvalitné jedlo. Práve personál prvého kontaktu tie túžby napĺňa k ich spokojnosti. Ak sa im podarí vytvoriť príjemnú atmosféru počas celého pobytu, radi prídu opäť.

Ako profesionálne zvládnuť komunikáciu so zákazníkom?

Lektori Akadémie cestovného ruchu majú za sebou roky praxe v slovenskom aj zahraničnom cestovnom ruchu. Poznajú moderné, účinné a overené prístupy ku komunikácii so zákazníkmi. Vďaka nim absolventi školení získajú nový pohľad na prístup k zákazníkom, ktorý môžu okamžite využiť v praxi.

Registrujte sa na bezplatné školenia Akadémie cestovného ruchu www.akademiacr.sk. Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.

PR

Táto správa je platenou formou reklamy. Informujte aj vy o vašej ponuke viac ako 60-tisíc čitateľov portálu www.pnky.sk. Podrobnejšie  informácie na inzercia@pnky.sk, alebo 0910 960 610.

Aktuality

COVID automat: Okres Piešťany bude bordový. Čo to znamená?

Published

on

By

Epidemiologická situácia v piešťanskom regióne sa počas uplynulých dní zlepšila. Po piatich týždňoch v čiernej farbe bude od pondelka 22. marca zaradený medzi bordové okresy, ktoré sa riadia III. stupňom varovania. Výraznejšie uvoľnenie to však neznamená.

Mapu Slovenska s rozdelením okresov podľa pandemickej situácie platným od pondelka 22. marca zverejnilo ministerstvo zdravotníctva. Čiernych bude 20 okresov, medzi nimi aj Myjava a Nové Mesto nad Váhom. Trnava a Piešťany dostanú bordovú farbu, Hlohovec je v III. stupni varovania už tento týždeň.

Znamená to možnosť otvorenia materských škôl a prvého stupňa základných škôl. To však záleží na odporúčaní regionálneho hygienika. Napríklad v Hlohovci na aktuálny týždeň Regionálny úrad verejného zdravotníctva v Trnave neodporučil otvoriť školy v plnom rozsahu. Prezenčná výučba tam od pondelka (15. marca) začala iba pre štvrtinu žiakov základných škôl a tretinu škôlkárov. Išlo o deti zamestnancov pracujúcich v kritickej infraštruktúre a zamestnancov s nevyhnutným prezenčným výkonom práce – teda tých rodičov, ktorí nemôžu pracovať z domu. „Rovnako sa prezenčná forma výučby týka aj žiakov, ktorým podmienky neumožňujú prístup k dištančnému vzdelávaniu,“ informovalo mesto Hlohovec. V akom rozsahu sa od 22. marca otvoria školy v okrese Piešťany zatiaľ nevieme. Bude to záležať aj na zriaďovateľoch, ktorými sú mestá, obce a cirkev.

Na pohyb v prírode v rámci svojho okresu obyvatelia bordových regiónov nepotrebujú test. Cesty medzi okresmi za účelom pobytu v prírode však ešte nie sú povolené. Vyplýva to z uznesenia vlády, ktoré je platné od 3. marca nad rámec pravidiel COVID automatu. Vláda týmto uznesením zrušila výnimku na vychádzky do prírody mimo okres.

Pre ľudí, ktorí sa doteraz museli každých sedem dní testovať kvôli práci, sa nič nemení. Testy sú v III. stupni varovania aj naďalej platné iba týždeň. Toto opatrenie sa podľa COVID automatu uvoľňuje až v II. stupni varovania, v ktorom testy platia 14 dní. V I. stupni je to 21 dní.

Text: Martin Palkovič Grafika: Ministerstvo zdravotníctva SR

Continue Reading

Aktuality

Ako sa skontaktovať so svojim lekárom?

Published

on

By

Väčšina ambulantných lekárov ordinuje, konzultácie poskytujú aj prostredníctvom telefonických rozhovorov a e-mailových správ.

Úloha ambulantných lekárov a zdravotných sestier v systéme poskytovania zdravotnej starostlivosti je nezastupiteľná. Už vyše roka sa s plným nasadením starajú o svojich pacientov v podmienkach pandémie ochorenia Covid-19. To znamená, že konzultácie poskytujú aj prostredníctvom telefonických rozhovorov alebo cez e-maily. Preto sú, špeciálne tí zo všeobecných ambulancií, v súčasnosti veľmi vyťažení a môže sa stať, že nezareagujú ihneď, pretože telefonujú s iným pacientom. Pre zvýšenie dostupnosti sme ambulanciám s väčším počtom pacientov sme odporučili zriadiť o jednu telefónnu linku viac.

V prípade, že sa ani opakovane nedovoláte alebo nedostanete spätnú väzbu v primeranom čase, môžete sa obrátiť na Odbor zdravotníctva Úradu Trnavského samosprávneho kraja na 0335 559 491 alebo dostupnostlekara@trnava-vuc.sk.

Zdroj a foto: TS TTSK

Continue Reading

Aktuality

Nákup pre ľudí v núdzi môžete spraviť aj tento týždeň

Published

on

By

Trvanlivé potraviny a drogéria už pomohli desiatkam rodín z Piešťan a blízkeho okolia. Ak chcete prispieť, môžete nákup priniesť do vznikajúceho kultúrno-kreatívneho centra Arta. Rozdelenie nákupov zabezpečuje Centrum pomoci človeku Piešťany.

Rok trvajúca pandémia koronavírusu zapríčinila, že mnohí ľudia si po uhradení nákladov na bývanie nemôžu dovoliť nakupovať ani bežné veci. Od začiatku marca im pomáhajú dobrovoľníci, ktorí v centre Arta na Kollárovej ulici vytvorili priestor, kam Piešťanci nosia trvanlivé potraviny a drogériu. Ľuďom, ktorí prišli o prácu alebo im zomrel niekto blízky, čo zhoršilo ich finančnú situáciu, rozdeľuje tieto nákupy Centrum pomoci človeku Piešťany.

Vďaka desiatkam dobrovoľných príspevkov sa podarilo iba počas uplynulého týždňa pomôcť tridsiatim rodinám. Zbierka preto pokračuje aj tento týždeň. Záujemcovia môžu priniesť nákupy do Arty v stredu a v piatok od 16.00 do 18.00 h.


Potraviny: trvanlivé mlieko, detská krupica, cereálie, vločky, musli, cukor, cestoviny, slížiky, múka, ryža, sáčkové polievky, čaj, strukoviny (šošovica, fazuľa, hrach), konzervy (paštéty, rybičky), zemiaky, jablká, kečup, horčica, kakao, müsli, korenie, rasca, majorán, piškóty, keksíky, sladkosti

Drogéria: sprchový šampón, mydlo, pasta, kefky (aj detské), detské plienky (veľkosť 1-4), papierové vreckovky, toaletný papier.

Čističe: jar, prach na pranie, čistič na podlahy, wc čistič


Tento týždeň sme opäť preberali vaše “malé nákupy”. Cez víkend ich odovzdáme Centru pomoci človeku 🙌🏼 a…

Posted by Arta on Friday, March 12, 2021

 

Text: Martin Palkovič

Continue Reading

Reklama

Populárne články