Vážený pán predseda Trnavského samosprávneho kraja, vážený pán Ing. Tibor Mikuš

Už dlhší čas sledujem situáciu, ktorá nastala po zverejnení správy o nutnej oprave Krajinského mostav Piešťanoch a po prečítaní dnešného čísla Piešťanského týždňa som sa rozhodol Vám napísať tento otvorený list ako dlhoročnému predsedovi Trnavského kraja a teda človeku, ktorý nesie bezprostrednú zodpovednosť za vzniknutú situáciu. O tom, že situácia je zúfalá Vám možno podal správu Váš podriadený pán Miroslav Benka riaditeľ správy a údržby ciest TTSK , ktorý sa na rozdiel od Vás na stretnutí so starostami obcí ležiacich na ľavom brehu Váhu a iných dotknutých organizácií zúčastnil. Vy ste si tú námahu neurobil.

krajinsky most profilPrednedávnom ste sa na nás usmieval z billboardov a sľuboval nám „ rozkvet“ Trnavského kraja, pokiaľ sa opäť stanete predsedom. Za masívnej podpory vašej partnerskej všadeprítomnej a jedinej vládnucej strany Smer sa vám to aj podarilo. Je zaujímavé, že v tom istom čísle Piešťanského týždňa sa dočítame , že Vás veru Krajinský most nie veľmi zaujíma, lebo ste mali inú dôležitejšiu prácu . Mali ste veľa práce s vymenovaním svojich podpredsedov a stanovením ich platov. A taktiež som sa tam dozvedel že Vám štát nadelil plat 3200€ mesačne a poslanci TTSK majú v tomto velebnom období dostávať väčšie odmeny za výkon svojej funkcie a tie sa budú pohybovať tesne pod hranicou 500€ mesačne. Len pre zaujímavosť uvádzam že iba na odmenách poslancov , podpredsedov a predsedu si mesačne vyplatíte určite viac ako 30 tisíc € a to bez paušálnych náhrad za dochádzanie do sídla TTSK. Ale to Vy pán predseda veľmi dobre viete, inak by ste sa tak veľmi do tejto funkcie už tretí krát nehrnuli.

Prejdem však k veci pán predseda. Piešťany majú dva mosty, ale iba jeden z nich je cestný a je to už staručký, prastarý takmer storočný most. Preto Mestské zastupiteľstvo Piešťan uvažovalo o nutnosti ďalšieho premostenia ešte snáď v časoch federácie. Uvažovalo sa o severnom aj o južnom premostení, avšak nakoniec ako najlogickejšie riešenie sa ukázalo južné premostenie , ktorého návrh a myslím si že aj  projekt je určite v generálnom pláne rozvoja mesta Piešťany. Obchvat od železničného nadjazdu poza sídlisko Adam Trajan až po južné premostenie Váhu sme mali sľubované v každom volebnom období a od každého štatutára kraja. Nedočkali sme sa ho ani za 24 rokov od pádu komunizmu a veru  ani počas 9-tich rokov Vášho predsedovania od roku 2005. Iste odpoviete najošúchanejšou frázou akú už pozná každý občan tejto krajiny.. „ nie sú peniaze! “… Naozaj nie sú pán predseda?.. Zaujímavé …ale, ku podivu ….na zvýšenie odmien sa peniaze nájdu… Viete, je mi smutno, keď sám za tri firemné autá každý rok zaplatím cestnú daň takmer 500€ a vidím okolo seba iba rozbité cesty pripomínajúce tankodrom, nepokosené krajnice a Vy mi chcete povedať, že na nový most nie sú peniaze? Kde sa potom tratí cestná daň? Na výstavbu nekonečného príbehu diaľnice z BA do KE? Alebo?…. radšej neuvediem čo si naozaj myslím . A na Vaše billboardy sa počas volieb do TTSK peniaze našli? Len sa mi nesnažte nahovoriť, že ste si financovali kampaň sám. Na to Vám už nikto nenaletí. A keď sám, tak opäť to bolo z peňazí daňových poplatníkov, pretože ste už 10 rokov štátny zamestnanec a tí sú platení iba z daní nás občanov. A ďalšie nehorázne veľké peniaze vyhadzuje v súčasnosti predseda Vašej spriaznenej strany na svoju prezidentskú kampaň. On sa smeje občanom do tváre takmer z každého rohu. Nedávno dokonca v rámci svojej predvolebnej kampane daroval 1 mil.€ na výstavbu hokejovej tréningovej haly tu v Piešťanoch. Vraj zo svojej rezervy!!!. Aká to je „ jeho rezerva“? Používa peniaze daňových poplatníkov na niečo tak populistické ako športová hala v čase, keď Piešťany zápasia so zásadnými problémami . Úplne ignoruje vôľu občanov . Piešťany potrebujú nový most a nie tréningovú hokejovú halu, to snáď uzná každý súdny občan tohto regiónu.

Ako iste dobre viete /alebo ak neviete informujte sa u svojich podriadených/ tak Krajinský most nevyhnutne potrebuje opravu – Pozor! – nie generálnu rekonštrukciu, ale iba nutnú opravu , ktorá má stáť približne 200 tisíc € a má trvať najmenej dva mesiace. Vôbec sa nemienim zamýšľať pán predseda nad tým, či je vhodné opravovať most, ktorý potrebuje konečne po 100 rokoch rekonštrukciu a či je 200 tisíc na opravu málo alebo veľa. Chcem Vašu pozornosť upriamiť na jednoduchú matematiku, ktorú určite ako absolvent Elektrotechnickej fakulty a dlhoročný riaditeľ SE nepochybne zvládnete. Výpočet sa bude týkať strát ktoré nastanú uzatvorením mosta na dobu 2 mesiace a nutnosti obchádzať cestu z ľavej strany Váhu cez Lúku a diaľničný most pri Hornej Strede. K tejto úvahe ma inšpirovalo viacero rozhovorov s ľuďmi bývajúcimi na ľavom brehu , resp. tých ktorý majú firmu na opačnom brehu a nemôžu tovar prenášať po moste pre peších, ale musia používať obchádzku . Ako si určite môžete aj sám zistiť z mapy alebo na internete tak obchádzka meria približne 25km a strata času je asi 25-30 minút. Aj keď nemám presné štatistické údaje koľko áut prejde po moste, som presvedčený že most je natoľko vyťažený, že po ňom prejde za hodinu v oboch smeroch minimálne 100 áut . Ak zoberieme v úvahu, že premávka je celodenná, /ale v nočných hodinách predsa len klesá/ tak počítajme že za deň prejde mostom približne 2000 áut. Ak by týchto 2000 áut použilo obchádzku cez Lúku a Hornú Stredu, najazdili by navyše približne 2000x25km= 50 000km/ denne. Za dve mesiace by najazdili takmer 3 mil. km. Ak si to aj polovica ľudí rozmyslí alebo zariadi inak a počas tých dvoch mesiacov obmedzí svoje prechody z jednej strany Váhu na druhý, tak či tak nám zostáva stále 1,5 mil. km na viac , čo vo finančnom vyjadrení /ak uvážime, že priemerná náhrada za km je približne 0,3€/ asi 450 tisíc €. Myslíte si pán predseda, že túto sumu hodíte beztrestne na plecia občanov a Vy si naďalej budete brat svoj plat 3200€/ mesačne? Bez akejkoľvek náhrady, bez akéhokoľvek náhradného riešenia pre občanov regiónu? Dúfam, že konečne to všetkým občanom dochádza a že si konečne uvedomujú Vaše ignorantstvo.

Nedivil by som sa pán predseda a dúfam, že ani Vy sa nebudete diviť, že občania využijú všetky dostupné prostriedky vrátane priamej žaloby aby im štát, resp. TTSK vyplatil náhradu za uzatvorenie mosta. Ako som sa však dozvedel z článku v Piešťanskom týždni, tak stretnutie ohľadom uzatvorenia mosta sa skončilo bez konkrétneho výsledku. Zúčastnené strany sa dohodli iba na tom, že príprava na uzatvorenie mosta je vedená amatérsky a ignorantsky. Ľutujem pána riaditeľa kúpeľov pána Pilza. Ten sa na tej porade určite cítil asi ako v Kocúrkove. Šťastie, že žije v tomto regióne už dlhšie a už tak trocha pozná „schopnosti“ našich funkcionárov. Najsmutnejšie je na tom však to, že toto Kocúrkovo nie je úsmevnou divadelnou hrou Janka Chalúpku, ale skutočnosť, ktorá sa nás bezprostredne dotýka a zasahuje do nášho každodenného života a našich peňaženiek.

Záverom Vás pán predseda upozorňujem, že funkcia predsedu TTSK nespočíva len v reprezentovaní kraja na rôznych kultúrnych a športových akciách ale hlavne v riadení jednotlivých zložiek kraja a v spravovaní majetku kraja. Ako som sa však dozvedel z Vášho Editoriálu a fotografií v župnom magazíne „ Rodný môj kraj“ tak reprezentovanie kraja Vám ide na výbornú. Občania tohto regiónu však od Vás očakávajú okrem reprezentovania hlavne prácu a tú žiaľ zjavne nezvládate.

Tento list pošlem Vám a do redakcie župného magazínu“ Rodný môj kraj“ a očakávam, že ho v nezmenenej podobe uverejníte spolu s Vašou odpoveďou . Ak ste chlap a čestný človek tak sa budete čestne brániť. Dozvedel som sa o Vás , že ste bývalý karatista, dokonca reprezentant Československa a preto dúfam, že budete bojovať čestne v rámci pravidiel férového boja. Ak sa však pokúsite tento list ignorovať upozorňujem Vás, že ho vyvesím na internet a budem jeho kópie šíriť samizdatom tak ako v časoch pred rokom 89. Hlas občanov už neumlčíte.

S pozdravom
Ing. Ján Jánošík

7.2.2014

About PNky.sk

Redakcia:
Martin Palkovič – zodpovedný redaktor
redakcia@pnky.sk

Inzercia:
inzercia@pnky.sk
Cenník inzercie

Vydavateľ:
HPA, s.r.o .
Bodona 768/48
92101 Piešťany
Slovenská republika
IČO: 47 465 972