Pohoda zverejnila ďalšie mená

3. februára 2012 Off Od

Po prvom českom interpretovi letného multikultúrneho festivalu Bažant Pohoda 2012, ktorým je undergroundová legenda The Plastic People of the Universe, pribudlo do zoznamu potvrdených vystupujúcich ďalších päť zástupcov českej hudobnej scény, tentoraz z nastupujúcej generácie.

[singlepic id=25065 w=320 h=240 float=right]Pre všetky to bude premiérové vystúpenie na trenčianskom letisku, aj keď brnenská kapela Fiordmoss si zahrala na premiérovom jesennom Pohoda Indoor Camping Festivale v novembri minulého roku. Hudba dvojice Petra Hermanová a Roman Přikryl, spájajúca klasické folkové pesničkárstvo s elektronickým čarovaním, je mrazivo intímna. Fiordmoss vydávajú 29. februára nové EP Ink Bitten, jeden z remixov má napríklad na svedomí aj Raisa K. z kapely Micachu and the Shapes.

[singlepic id=25064 w=320 h=240 float=right]V Trenčíne vystúpi aj Martin „Bourek“ Hůla, ktorý stál v minulosti za skupinami Ememvoodoopöká a Sporto, no v súčasnosti boduje so svojim sólovým hiphopovým projektom Bonus. Jeho invenčný prístup k elektronike a hiphopu a najmä skvelé texty patria k tomu najlepšiemu na českej scéne. Dôkazom je premiérová cena českých hudobných kritikov Apollo za nahrávku Námestí míru, ktorú označili za najlepší album minulého roku.

[singlepic id=25067 w=320 h=240 float=right]Nominácie na Apollo i ďalšiu cenu Vinyla získal aj Floex za album Zorya, ktorý vyšiel dlhých desať rokov po nadšene prijatom debute Pocustone. Floex, vlastným menom Tomáš Dvořák, sa medzitým úspešne venoval štúdiu, hudobným kolážam, inštaláciám a skladaniu soundtrackov, napríklad ku snímkam Samorost2 či Machinárium. Jeho uchulahodiace spojenie klasických nástrojov s nevšednou elektronikou patrí určite medzi najzaujímavejšie downtempové nahrávky českej scény.

Naopak, povesť drzých divožienok majú Adéla a Zuzana a ich Čoko Voko. „Sme najznámejšia nenadaná kapela,“ tvrdia o sebe, no ak by to bola pravda, neoznačovali by kritici toto duo za jedno z najoriginálnejších projektov na českej hudobnej scéne a nenominovali by ich nahrávku Hudba, plnú drsného humoru v textoch podaných netypickým rapovaním, na cenu Vinyla za album roka.

Z úplne iného súdka je pražská kapela The Maggie’s Marshmallows, ktorá čerpá inšpiráciu v undergrounde rokov šesťdesiatych. Keď sa vlani v lete stretli Meg, Stoupa a Vojta, zistili, že majú radi rovnakú hudbu, no podľa vlastných slov „ani jeden z nich nevie poriadne hrať“. To ich neodradilo, poctivé skúšky a najmä množstvo koncertov doma v Čechách i v zahraničí ich vyniesli do kategórie garage-punku, aký v týchto končinách hrá málokto.

Text: TS Foto: M. Palkovič