BlogyTomáš Hudcovič

Pozor na podvodníkov II

By 12. marca 2013No Comments

Na túto tému som písal pred pol rokom. Keďže sa však situácia opakuje, i keď tento raz s trošičku odlišným scenárom, píšem znovu.

SAMSUNG

Pri bráne v lokalite, kde bývajú prevažne starší ľudia zazvoní mladý nahodený fešák. Na krku kartička s logom ČEZ a rukou dopísané meno (takých kartičiek si môžem spraviť tony). Po otvorení bleskovo vychrlí: „Som zo štátneho ČEZu, mali ste mať nachystané ročné zúčtovanie, hovorili to v televízii. Máte to nachystané?“

Keďže moja sedemdesiatročná mama je už poučená ako sa v podobných prípadoch správať, povedala mu, že ona sa týmto veciam nerozumie, v televízii nič také nepočula a ide pre syna. S mladíkom som sa veľmi rýchlo „porozprával“. Stačilo mu povedať, že už sme zákazníkom Magny.

V tom momente sa otočil a odišiel. Postál som chvíľu na ulici a sledoval jeho kolegu, ktorý oproti „masíroval“ susedu. Ukazoval jej nejaké vyúčtovania a vehementne gestikuloval. Vlastne som sa teda ani nedozvedel s akou ponukou prišli, ale minimálne spôsob akým prišli a aký tlak sa snažili vytvoriť, bol podozrivý.

Podobné praktiky používajú predajcovia už dlho. Letáky o zľavách a o tom, že si treba pripraviť ročné zúčtovanie riešili napríklad v bratislavskej Dúbravke. ČEZ Slovensko sa od neho dištancoval, obchodná inšpekcia povedala, že je v poriadku a združenie spotrebiteľov ho označilo za neetický pamflet.

V každom prípade si poriadne preštudujte, čo vám predajcovia núkajú a ak ste sa s nimi rozhodli podpísať zmluvu dobre si ju prečítajte.

About PNky.sk

Redakcia:
Martin Palkovič – zodpovedný redaktor
redakcia@pnky.sk

Inzercia:
inzercia@pnky.sk
Cenník inzercie

Vydavateľ:
HPA, s.r.o .
Bodona 768/48
92101 Piešťany
Slovenská republika
IČO: 47 465 972