MHD zdražie pre dôchodcov a držiteľov čipových kariet

25. augusta 2011 Off Od

Za dopravu po Piešťanoch si od 1. septembra priplatia ľudia nad 70 rokov a tí, ktorí doteraz šetrili vďaka bezhotovostným platbám v autobusoch.

[singlepic id=18663 w=320 h=240 float=left]„Istá skupina občanov síce dostane zľavu, ale zľavu treba vykryť. A práve tieto výdavky idú z mestskej kasy, pričom len v tomto roku sme na mestskú dopravu vyčlenili viac než 365 tisíc eur a táto suma sa z roka na rok zvyšuje,“ cituje primátora Rema Cicutta oficiálna web stránka mesta.

Od začiatku školského roka bude stáť plné cestovné pri úhrade čipovou kartou 49 centov, kým doteraz bolo 37 centov. Cena pri platbe v hotovosti zostáva 50 centov. O 9 centov viac zaplatia pri bezhotovostnej platbe aj žiaci, študenti a dôchodcovia. Cena sa mení z pôvodných 20 na 29 centov. Oproti tým, ktorí dajú šoférovi hotovosť, ušetria držitelia čipových kariet 1 cent. Ich výhodou zostáva možnosť prestupovať (do 30 minút od nástupu).

Zdvihne sa aj cestovné pre ľudí nad 70 rokov a to z pôvodných 10 na 20 centov pri platbe v hotovosti a zo 7 na 19 centov pri platbe kartou. Vybavenie novej čipovej karty stojí 3,50 €.

„Nepredpokladáme, že by ubudlo používateľov čipkových kariet,“ povedala Beáta Palkechová z Úseku dopravy MsÚ. Súhlasí s ňou aj Štefan Kubán zo SAD Piešťany: „Určite nie, je tam predsa bonus a je to trend, ktorý podľa mňa víta i cestujúca verejnosť.“

[singlepic id=18664 w=320 h=240 float=right]Radnica argumentuje tým, že alternatívou k tejto úprave cien bolo rušenie niektorých liniek. „Preverovali sme aj zavedenie prázdninového režimu, ale v oblasti šetrenia financií by to nemalo prínos,“ uviedla B. Palkechová a dodala: „Máme sedem bezbariérových autobusov, ktoré fungujú tak, že každý z nich robí pre viacero liniek, ušetrilo by sa iba na nafte. Počet autobusov by musel cez prázdniny zostať rovnaký.“

Podľa štatistík využíva MHD v lete menej cestujúcich. Počas celého roka je tu relatívne stála skupina dôchodcov, ktorí chodia autobusmi celý deň, nielen ráno a popoludní ako žiaci, študenti a ľudia v produktívnom veku. Pri úvahách o rušení liniek bola podľa slov Beáty Palkechovej najviac ohrozená linka č. 8, ktorá spája miestnu časť Kocurice s centrom mesta. Využíva ju totiž najmenej ľudí.

Cestovné poriadky Mesto zatiaľ meniť nebude. Občania však môžu dávať podnety na ich úpravu Úseku dopravy Mestského úradu Piešťany.

Autor: Martin Palkovič

REKLAMA